Liselotte.reismee.nl

"Pack Your Bags"

Nog maar 1 nachtje slapen en dan zit ik weer in het vliegtuig richting de Verenigde Staten! Dit keer ga ik niet op weg naar Charleston, maar vlieg ik om half 2 's middags naar New York City. Hier ga ik namelijk vier maanden stage lopen bij Nieuwsuur correspondent Tom Kleijn.

Deze blog is nogal last minute aangezien de afgelopen weken enorm hectisch zijn geweest. Door visumproblemen wist ik anderhalve week geleden pas zeker dat mijn stage door zou gaan. Snel alles geregeld, vliegtickets geboekt, verhuisd en over minder dan 24 uur zit ik al in het vliegtuig. Hierdoor heb ik me niet echt kunnen voorbereiden op de stage en kan ik eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat ik vanaf morgen in The Big Apple rondloop.

Het begon allemaal midden oktober 2011. De master journalistiek waar ik nu mee bezig ben verplicht een journalistieke stage. Natuurlijk zou het ultiem zijn wanneer ik mijn twee grote interesses - journalistiek en de Verenigde Staten - zou kunnen combineren. Daarom besloot ik te solliciteren voor een stage bij Nieuwsuur New York. Een week na het telefonische sollicitatiegesprek kreeg ik een mailtje van Tom met het onderwerp 'Pack Your Bags'. Toen wist ik eigenlijk al genoeg: ik mag stage lopen bij Nieuwsuur!

In New York zal ik aan de slag gaan als junior producer. Dit betekent dat ik veel zal moeten bellen, regelen en voorproduceren. Daarnaast word ik betrokken bij het gehele nieuwsproces, dus vanaf het pitchen van een onderwerp tot aan de uitzending. Ik loop natuurlijk stage in een ontzettend interessante periode aangezien de presidentsverkiezingen er aan komen en kan dan ook niet wachten totdat ik op 2 april mag beginnen! Het is een droom die uitkomt. Hoewel de laatste paar dagen in NL best moeilijk zijn (verhuizen, afscheid nemen etc) heb ik er heel erg veel zin in en het is natuurlijk ook een enorme luxe om 4 maanden in New York stage te mogen lopen.

Natuurlijk staan er al een aantal dingen op het programma in de VS. Drie keer Bruce (ja, het is een beetje overdreven, maar ach ik ben er dan toch ;)). Het eerste concert is komende donderdag al, daar ga ik met een vriendin heen die nu stage loopt bij NOS Washington. Daarnaast komt mijn vader mij eind april 1,5 week opzoeken, iets waar ik nu al naar uitkijk. En ook hier mag natuurlijk een Springsteen concert niet ontbreken. Er komt waarschijnlijk ook een kleine UNP reünie (even ter opheldering, ik heb ik 2005 een reis langs de oostkust van de VS gewonnen en daar rondgereisd met andere jongeren). Met een aantal van hen heb ik nog steeds contact en we gaan elkaar waarschijnlijk deze zomer weer zien. Genoeg plannen dus!

Ik probeer jullie via deze blog weer op de hoogte te houden van alle avonturen en belevenissen en zal zo vaak mogelijk foto's posten!

Liselotte

Reacties

Reacties

Froukje

Spannend, Liselotte!! Leuk dat het allemaal doorgaat :) Heeeel veel plezier en ik ga je verhalen lezen. Liefs, Froukje :)

Sjoert

Ha Liselotte

Fijn dat het toch zover is. Heel veel succes!

Say hi to The Boss (and Patti) :-)

Maria

Natuurlijk ga ik je blog volgen. En donderdag heel erg jaloers zijn! Geniet van alles dat Nieuwsuur, NYC en Springsteen je te bieden hebben!!

gita

een hele warme en lieve uitzwaai van ons
we blijven je verhalen volgen
groetjes hans & gita

Ria

Hoi Liselotte,
Eindelijk is het dan zover! Ik wens je nogmaals een ontzettend fijne tijd en ik heb al gezien dat je Bruce bij Pinkpop helemaal niet zult missen. (Hij jou wel misschien...)

Heel veel groetjes en ik kijk weer uit naar je leuke verhalen.,
Ria

Anneloes

New York City baby!

Karen

Heel veel plezier daar!

Anne (collega van Rob)

Hey Liselotte,

Van Rob had ik al het één en ander over de visum perikelen gehoord. Fantastisch dat het goed is gekomen ook al is het dan wat later dan gepland... maar hey... you are going to the big apple girl. :-)

Sterkte met afscheid nemen, ook voor papa als hij dit nog leest. ;-) En geniet nooit met mate vooral niet in New York! Ik verheug me nu al op je verhalen, fijn dat je ze weer met ons wil delen.

Groetjes uut Grunn Stad!

Erik

Een goede reis, een goede stage en niet te vergeten weer een paar mooie Bruce shows toegewenst.

Geke

Hallo lieve avonturierster,
Wat geweldig dat je alweer met een nieuw avontuur bezig bent. Dat worden dus drukke maanden. Knap dat je leren/ervaring/ontspanning zo mooi kunt combineren. Lots of succes in de States. En ik zal je zeker volgen.
Lieve groet uit Slochteren. Geke

Annique

Ha Liselotte,

Hoop dat je een voorspoedige reis hebt gehad en dat de beamten bij de douane een beetje aardig voor je geweest zijn. Die kunnen soms zo vervelend zijn :). Maar na al het visum-gedoe ben je inmiddels natuurlijk al wat gewend.
Erg leuk dat je een blog bij gaat houden en we zo op de hoogte kunnen blijven van je belevenissen.

Als je tijd over hebt: overweeg nog eens het vrijwilligerswerk via New York Cares. Leuk om ook eens wat andere kanten van NY mee te krijgen.

En vooral: Enjoy!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!