Liselotte.reismee.nl

Planes, Heat and the famous Roaches

dag lieve mensen!

Na een reis van bijna 13 uur zijn we gisteren om 16 uur lokale tijd aangekomen in Charleston! Mn ouders, Guido en ik zijn woensdag al naar Dusseldorf gereden en hebben daar een nacht in een hotel geslapen zodat we het donderdagochtend rustig aan konden doen aangezien ik al om 9 uur zou vliegen. 'S ochtends vroeg naar het vliegveld vertrokken en na een moeilijk afscheid (ik haat het echt uit de grond van mn hart) zat ik samen met drie andere studenten die ook in Charleston gaan studeren in het vliegtuig naar Atlanta.Gelukkig maakte het nare gevoel snel plaats voor iets veel blijers: ik wachtte namelijk al jaren op dit moment en eindelijk was het dan zover!

De vlucht ging super soepel en ik heb me vermaakt met muziek, slapen, 'How I met Your Mother' (thnx Carien!), films en praten met mijn buurman. Een Duitse jongen die vrienden in LA ging opzoeken. Na een vlucht van 9.5 uur kwamen we aan in Atlanta. Natuurlijk was het weer dolle pret bij de douane: er moesten vingerafdrukken genomen worden, foto's worden gemaakt en ze (we hadden een uiterst vrolijke vrouw, ahum) moest alle papieren uiterst precies doorlezen voordat ze mijn paspoort teruggaf vanuit haar in plastic handschoen verpakte hand (je weet het natuurlijk maar nooit met die mexicaanse griep). Na onze bagage weer te hebben gepakt konden we in het volgende vliegtuig stappen naar onze eindbestemming: CHARLESTON! Na ongeveer 45 min vliegen stapten we het vliegtuig uit in de zinderende hitte. Het is hier zo'n 35 graden en ontzettend vochtig dus je zweet je constant helemaal kapot. Natuurlijk hebben Amerikanen daar airco voor uitgevonden dus je krijgt telkens een klap als je uit een gebouw of auto stapt, heerlijk allemaal

Wink

Maar goed terug naar het vliegveld. We werden opgewacht door twee medewerkers van de CofC (College of Charleston) en zij hebben ons naar Kellyhouse gebracht: mijn huis voor de komende vier maanden. Ik heb eeen super groot apartement en het ziet er allemaal prima uit maar het heeft 1 groot nadeel. Annemiek en Do (zij zaten vorig jaar in Charleston) hadden me al gewaarschuwd voor de kakkerlakken en hoewel ik altijd heb gedacht dat het wel mee zou vallen zijn ze hier in grote getalen. Volgens mij voelen ze zich wel thuis in dit appartement want ik heb er al tenminste 20 doodgespoten met bugspray (sorry, als het op kakkerlakken aankomt ben ik geen animal lover). Gelukkig zijn het niet heel grote maar het blijft smerig. We hebben het aangegeven bij de balie en ze gaan er hopelijk iets aan doen. Other than that heb ik een heel leuke huisgenoot, ze heet Katie en komt ook uit South Carolina en ons andere huisgenootje kan elk moment arriveren (vandaag is het move-in day, dus alle SUV's van papa's en mama's staan langs de kant van de weg volgepakt met huisraad en kleding voor hun kindjes die hier gaan studeren.

Gisteravond nog met een taxi naar Target (een supergrote winkel waar je ongeveer alles kunt kopen wat je je kunt bedenken) gereden met zn allen. Het enige dat namelijk op je kamer aanwezig is is een bed, matras, bureau en kast. Daar dus lakens, kussen, dekbedovertrek etc gehaald zodat we een btje normaal zouden kunnen slapen. Hoewel ik met mn nieuwe sheets nu wel lekker lag heb ik toch slecht geslapen door de jetlag. Vanochtend om 9 uur opgestaan, mijn koffers uitgepakt en mn kamer een btje mooi gemaakt. We hadden om half 12 afgesproken met iedereen om alle nodige dingen te regelen: collegekaart ophalen, postvakje regelen (voor de pepernoten die straks hopelijk worden opgestuurd

Laughing
) en de benodigde boeken gekocht. Daarna lekker geluncht, ik heb me once again verbaasd over de Amerikaanse porties. Het is echt abnormaal hoeveel zij hier eten maar gelukkig mag je het hier meenemen dus mn halve lunch staat nog in de koelkast. Na de lunch over de campus gelopen en naar de boulevard geweest. Het is echt een fantastisch mooi complex, allemaal oude gebouwen en je waant je echt in het Amerika van een paar honderd jaar geleden.

Het is hier nu ongeveer 19 uur en we gaan straks met wat mensen ergens in de stad eten. Morgen vroeg op om naar de Farmers Market te gaan voor fruit en wat verse dingen (dat is wel 1 van de dingen die ik hier mis). Over het algemeen ben ik gesettled en hoewel het nog steeds raar is dat ik vijf maanden van huis ben begin ik me hiergelukkig al wel een btje thuis te voelen. Dit weekend misschien naar het strand en dan maandag orientation waar we een tour over de campus krijgen en we naar de Wallmart kunnen om de nodige supplies in te slaan.

x Liselotte

Reacties

Reacties

Annemiek

aaah de farmer's market!! don't miss it door uit te slapen ;) Klinkt geweldig Lies! ik bedoel: legen...wait for it... dary! haha :P Heel veel plezier!!
xxx Annemiek

mama

Hoi Lot,
Wat een geweldig verhaal heb ik net gelezen. Ik ben helemaal gerustgesteld. Hartstikke leuk dat je al zoveel foto's hebt toegevoegd. Kunnen we "een beetje meekijken".
Liefs

miranda

jeetje lies! wat een verhaal alweer! ben bij dat je al een beetje gesetteld bent! Heb je fotos bekeken en vind het heeeeelemaal super! Op naar het avontuur! Ik wacht vol spanning af;) Geniet schat!
Kus!

parob

Bruce al gezien?

zus van parob

Leuk om zo mee te kunnen lezen en leven.
Prachtige foto,s. Geniet van al het moois,

liefs, ingrid

kim

Hey schat klinkt helemaal super, je hebt vast een super tijd de komende maanden! heb je al lekker geslapen op je kussensloop?;) liefs Kim en Yoeri

Abel

Liselotte, maak een, vegas roach trap, Koffiedrap potje en een gleufje. En natuurlijk af en toe legen ;-)
Veel beter dan die rommel die je gebruikt uit een spuit- bus en dit potje vangt ze ook als je slaapt.
Mooi voor je dat het grote avontuur is begonnen!

Suus

Hey! Klinkt goed allemaal, ben echt jaloers! Nog aan t begin van t avontuur, wij zijn al weer een half jaar terug... time flies when you're having fun :D
Geniet ervan!! Xx

Joren

Hey! En alweer word je verwend met een afwasmachine ;-) zo wordt het weer net iets makkelijker om bij mij en Sjors uit huis vandaan te zijn...
Misschien krijg je van mij wel een zakje pepernoten voor je verjaardag! Dat blijft een verrassing natuurlijk.

Dikke kus!!

Do

Hey! Klinkt goed allemaal! :) Kelly House, Farmers Market, boulevard, beach.... heeeel veel plezier!!
Heb je de eerste collegedag overleefd?
xxx

marianne knuvers

Leuk je verhaal te lezen! Je woont ook bij Constantijn (mijn zoon) in het Kelly House. Hij heeft ook last van kakkerlakken! Zo veel nieuwe indrukken; een heel andere wereld!
Een hele fijne tijd toegewenst! Ik zal jouw site regelmatig bekijken!

Carien

Hey Liselotte,
Ben het helemaal eens met Annemiek, het klinkt al behoorlijk legendary :) You're welcome btw :) Ik heb de volgende twee seizoenen ook binnenkort wel binnen dus als je het nog tof vind na de 1e 2e dan moet je t maar doorgeven en dan komen de volgende 2 je kant op!
x

Lucie

Hi Liselotte,
Het ziet er fantastisch uit daar!Heel anders dan Park Ridge!!(Dat ligt trouwens wel dichtbij Bruce's hometown!) Succes en "have fun!" (ook groetjes van Eva)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!