Liselotte.reismee.nl

eerste week Charleston!

Conversatie bij een schoenenwinkel:

Medewerkster: Hi, where are you from?
Ik: Holland
Medewerkster: hmmm Holland? Where’s Holland?
Ik: Do you know the
Netherlands?
Medewerkster: hmmm no?
Ik: ok…, what country do you know in
Europe?
Medewerkster: I know
England is somewhere in Europe
Ik: Well,
Holland is right beside it
Medewerkster: yeah, I don’t like
Europe, I heard it’s really dangerous.
Ik: What!? Why do you think
Europe is dangerous?
Medewerkster: Do you know that movie Taken?
(die film gaat over één of ander Amerikaans meisje dat in Europa gaat studeren en komt dan vervolgens in handen van een vrouwenhandelaar)
Ik: So you really believe that we are all kidnappers or are in danger of being kidnapped?
Medewerkster: yeah pretty much. I just don’t want to visit it, I guess you’re whole continent is dangerous.

Toen heb ik maar snel doei gezegd en weggelopen want ik kon mijn lachen niet meer inhouden. Hoewel dit het toppunt tot nu toe was komen er af en toe vragen voorbij waar je mond echt van verbazing van openvalt.

Anyway, terug naar mijn leven in Charleston. Dit weekend zoals eerder gezegd naar de Farmer’s Market geweest en daar wat fruit en broodgehaald. Het is een ontzettend leuk marktje met allemaal verse spullen. ‘S middags met zijn allen naar het Aquarium gegaan; een soort van indoor-dierentuin met allemaal vissen, pinquins, otters, slangen etc (at least dat dachten we). Na een wandelingetje door een iets minder fijne buurt kwamen we aan bij het aquarium. Vol verwachting betraden het gebouw maar het was nogal een teleurstellende ervaring. Er was welgeteld één haai(tje) terwijl ik had gehoopt op van die hele grote en er was een heel zielige eagle in een veel te klein hokje. Nadat we een uurtje hadden rondgelopen wilden we als grand finale naar de pinguins gaan aangezien die beesten altijd fantastisch zijn om naar te kijken. We liepen gespannen de ruimte binnen en ja hoor daar zaten welgeteld 4 pinguins achter glas te zonnen naast hun minieme zwembadje. We hebben erom gelachen maar het was nogal een sneue bedoening.

Aan het eind van de middag besloten Anne, Esther en ik om een eindje te gaan hardlopen. Het was ontzettend warm maar het ging best lekker en het zweet droop van me af dus had dan ook het gevoel dat ik er weer een paar hamburgers af gelopen heb (nog geen één gehad trouwens, hou het allemaal behoorlijk gezond tot nu toe). We hebben besloten om minstens drie keer in de week te gaan lopen en tot nu toe houden we het goed vol, morgenochtend weer

Laughing
.

Op zondag zijn we ’s middags naar de Citadel Mall geweest om daar te winkelen. We kwamen er namelijk achter dat we veel te weinig zomerkleren hebben. Ik heb nog geen lange broek aangehad en met kapotte slippers en twee korte broeken/rokjes kom je ook niet ver. Flink geshopt dus daar (daar had ik ook het zeer vermakelijke gesprek met die schoenenwinkelmevrouw). ‘S avonds nog lang met een groepje buiten gezeten. Langzamerhand begin je steeds meer mensen te kennen en het is ontzettend gezellig in Kelly House. Inmiddels ben ik al gebombardeerd tot 'lies' aangezien de meeste mensen (natuurlijk afgezien van de Duitsers) mijn naam met geen mogelijkheid uit kunnen spraken.

Maandag begon het college-leven dan toch echt. Alle internationale studenten kregen maandag introductiepraatjes van een boel mensen (politie, bibliothecaris, mensen die over housing hier gaan etc). En we zijn aan het einde van de middag nog naar Wallmart gegaan om de laatste spulletjes in te slaan.

Dinsdag had ik om 8 uur ‘s ochtends mijn eerste college hier in Charleston: Editing. Het bestond voornamelijk uit een voorstel rondje en er werd uitgelegd wat het vak precies inhield. Ik stond om kwart voor negen weer buiten met nog de hele dag voor me. Veel dingetjes geregeld en ’s avonds weer met de meiden wezen rennen. Aangezien ik vanochtend weer redelijk vroeg op moest, zijn we vroeg naar bed gegaan. Op het moment dat ik in mijn bed stapte ging er een walgelijk harde sirene af en ik had echt geen idee waar dat vandaan kwam. Het bleek het brandalarm te zijn en we moesten allemaal het gebouw uit en verzamelen aan de overkant van de straat. Het was de jaarlijkse brandoefening en half Kelly House stond in pyjama te luisteren wat de brandweerman ons allemaal voor adviezen gaf. Gelukkig doen ze dit maar één keer per jaar ’s nachts en we konden redelijk snel weer terug naar onze appartementen.

Het vak “Editing” lijkt me niet heel erg leuk (en ontzettend moeilijk) dus misschien wil ik dat vak (of opinion writing, moet nog beslissen welke) vervangen door Chinees. Ik heb vanochtend een college Chinees gevolgd en het is echt ontzettend leuk. Ik snap helemaal niets van die taal dus lijkt me leuk om me daar eens in te gaan verdiepen. Je hebt toestemming nodig als je van vakken wil wisselen en ik ben hiervoor naar onze contactpersoon gegaan; Gerhard Mack. Een Duitser die hier al ontzettend lang woont maar nog met een zwaar Duits accent Engels praat. Zeer aardige man (die tenminste wel weet waar Nederland ligt

Tongue out
) en hij heeft me gisteren geholpen. Ik heb tot vrijdag om te beslissen welke colleges ik wil gaan volgen. Morgen heb ik voor het eerst “Opinion Writing” en zal dan denk ik wel weten wat ik moet doen. Vanmiddag het vak “Mass Media and Society” gevolgd. Ontzettend interessant college en ben benieuwd hoe dat vak zich verder gaat ontwikkelen.

Op dit moment huiswerk aan het maken (heb ff pauze

Wink
) en vanavond van 18 uur tot 21 uur (!!!) het college “American Public Address” waarin we alle speeches etc. van Amerikaanse politici vanaf de jaren '30 onder de loep nemen. Komende zaterdag gaan we met alle internationale studenten naar het strand waar ze één of andere party organiseren dus dat lijkt me wel heel leuk en voor de rest gaat het hier zoals je leest zijn gangetje. Het is nog altijd wennen en ik zit nog steeds een beetje in de vakantie-modus maar dit zal wel snel gaan veranderen want schrik nu al van het vele huiswerk dat we hebben.

Bedankt nog voor al jullie leuke reacties op de vorige post, vind het echt heel erg leuk om te lezen!

Liefs,

Liselotte

Reacties

Reacties

jurjen

ik ben zo jaloers dat jij Public Adress hebt! Lijkt me zo leuk :-) Wel disturbing dat ze zo weinig over Europa wist. De meeste studenten weten hier in elk geval wel dat we legaal wiet mogen kopen, dus dat is in elk geval al wat ;-) Ik denk dat de studenten daar ook wel meer weten dan de gemiddelde schoenenzaak vrouw ;-)

Het is allemaal dus nog naar je zin? Ben ik blij om!

Marije

Hee Lies!!

Super dat je je zo vermaakt! Ben benieuwd welke vakken je besluit te gaan volgen, ik kan niet wachten om je Chinees te horen praten namelijk haha;)
Succes deze week met college en je vele huiswerk!

Liefs Marije

PS. zag bij de kruidvat alweer pepernoten liggen:o hoe vroeg?!

Kim

Hey lies, klinkt interessant vooral chinees! Als je dat gaat doen moet ik ook maar ff wat van je oppikken:P De pepernoten hebben ze bij sommige winkels alweer uit de schappen gehaald omdat er zoveel mensen over klaagden:P Knap dat je het hardlopen volhoud in die hitte! Ik zou het na 5 minuten al op geven;)

Europa is toch ook ontzettend eng haha dat vinden wij ook van Amerika met sommige dingen:)

Hier gaat ook alles lekker zijn gangetje. Vrijdag heb ik onverwachts een dagje vrij wat natuurlijk niet erg is en hoef pas 7 september voor het eerst naar college! Mijn foto wand is af en je hangt er ook een paar keer tussen:P

Zat net Numbers te kijken en daar kwam ook de farmers market in voor en moest gelijk aan jou denken. Nou heel verhaal maar succes met je colleges. Je bent slim genoeg dus daar zal het niet aan liggen haha.

Liefs,

Kim

Rilana

Hee Lies!!
Wat kun jij leuke verhalen schrijven joh! Echt heel leuk om jouw avontuur zo toch een beetje te kunnen volgen!
Heel veel succes met je colleges (en hardlopen, knap hoor!!) en flink blijven feesten daar!
Kus Rilana

Mim

Lies! (en zo hoort het ook gewoon! skippen die elotte!)

Ik hoor je gesprekje al helemaal tot leven komen! Heerlijk!! Vooral die What?! hoor ik je zooo zeggen:D
Blij dat t nog steeds zo leuk is daar! Je bent in elk geval al lekker bezig! Ik zal de opmerkingen over netjes tentoongestelde kussenslopen dit keer achterwege laten, hou het wel gewoon bij een "wat weer een enige foto's";)
Mar en ik hebben vlak voor pauls vertrek nog even de martinitoren beklommen, dus mocht je nog heimwei krijgen, ergens hebben wij ook nog prachtige foto's van groningen gemaakt! (nee sorry, hier nog steeds geen haaien, alleen dronken boeren!)

Maar voor nu uiteraard: party op dat strand schat! En geniet, maar studeer met mate! dat moet hier nog genoeg gebeuren en zo red je het ook wel, geniale breinen moeten ook tot rust komen!

Liefs, miranda!

Arend

Leuk geschreven verhaal wederom, blijft “nog” steeds leuk om te volgen.

Geweldige conversatie in die schoenenwinkel (doet me denken aan Al Bundy), maar het verbaast me niet dat de gemiddelde Europeaan zo over Amerika denkt: Te gevaarlijk om heen te gaan! En topografie blijft altijd moeilijk natuurlijk.
Die zelfde gemiddelde Europeaan wijst ook vrolijk op een kaart Benidorm aan als hij in Rimini met vakantie is.

Chinees lijkt me wel wat voor je, dan kom je eindelijk eens verder dan nr. 18 met sambal en kroepoek.

Do

Hey,
Wat een mooi verhaal en wat een boel dingen al meegemaakt!

Ik zou sowieso Chinees gaan volgen! Vond ik echt een super leuk vak!! Wie is je docent?

Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven!
Have fun!!!
xxx

paparob

Arend; zo zielig is het ook weer niet, Steve Miller heeft een nummer over/voor hem gezongen "Fly like an Eagle",
volgens mij heeft Abba een nummer voor jou geschreven, ook iets met een Eagle. Wees trots op je naam, 'k ben benieuwd hoe Arend op zijn chinees klinkt.
Dit horen we volgend jaar wel van LisELOTTE of het staat al op een menukaart van het Chinees-Indisch restaurant 'Ondergaande maan" in Oude Pekela.

kim

als je zat bent van onze hoofden kan je het kussensloop nog omdraaien.. kijken er ook niet zoveel mensen naar je!:P

Anneloes

HOI ZUS

Ze zouden ze moeten afschaffen, die Amerikaanse-niet-wetende-waar-Nederland-ligt-schoenenwinkel-mederwerksters!!

Ik vind het toch best wel schokkend dat je Chinees wilt gaan volgen!! Maar wel interessant schokkend :D
Ben benieuwd of je volgende bericht ook overenthousiaste chinese invloeden gaat bevatten.

Kusss

Tessa

Heeey,
Net terug van "vaca" en weer up to date met je belevenissen... Het klinkt echt fantastisch! Ik word er helemaal nostalgisch van! Blij dat het zo leuk is!
Fijne lestijden heb je ook.. dat had ik dan toch iets beter geregeld ;)
Je speech vak klinkt echt heel leuk en lekker patriotic (Wees niet bang om die Americano's van wat Europees commentaar op al het politieke geslijm te voorzien).
Nog heeel veel plezier en wat die vegas roach trap ook inhoud: maak er een, in godsnaam! ;)
Dikke kus xx

Paul

Nice stories! Klinkt allemaal super. Het blijft grappig om te zien hoe vreemd Amerikanen over Europa denken, ik heb er hier ook al een aantal ontmoet.

Succes met de college's allemaal, en geniet van de feestjes ;)

X

Joren

Sjonge, je wordt wel overladen met al die reacties... Straks zie je de mijne nog over 't hoofd!! :-o Erg leuk dat het 'domme-amerikanen-cliché' bevestigd wordt ook. Eigenlijk moet je altijd opname-apparatuur bij je hebben en zulke mensen ter plekke interviewen op het moment dat je door hebt hoe dom ze zijn.
Ga je chinees doen omdat Do dat ook zo leuk heeft gevonden? Lijkt me wel leuk om een huisgenote te hebben die chinees kan!
Goed, hou ons maar mooi op de hoogte en vergeet niet om je pauzes niet steeds maar in te vullen met huiswerk en studiedingetjes! Dat doe je maar weer als je terug bent ;-)

Dikke kus!!!

Adrian

Hoi "Lies",

Leuk om te lezen hoe goed het met je gaat in Amerika. Succes.

Gr. Van je vroegere buuf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!