Liselotte.reismee.nl

"How y'all doing today?"

Hey y'all!

Naast Chinees ben ik nu ook de Southern slang aan het leren. Wat kunnen die mensen hier knauwen zeg en sommigen hebben zo'n accent dat ik ze amper kan verstaan. Voor de rest blijft me de beleefdheid van de mensen me hier opvallen. Deuren worden voor je opengehouden, ze zijn ontzettend vriendelijk en vragen altijd 'How are you today?' (niet dat het antwoord ze iets kan schelen, maar het wordt je tenminste gevraagd). Het kan ook een beetje op het irritante af zijn, Amerikanen hebben er nogal een handje van om bij het minste en geringste 'excuse me' te zeggen. Wanneer ze binnen een omtrek van één meter van je zijn wordt er 'excuse me' of 'sorry' gezegd terwijl mensen in Nederland eerst (flink) tegen je aan moeten botsen en dan is nog maar de vraag of er een excuus komt. (wat natuurlijk de andere extreme is).

Terug naar mijn leventje in Charleston, ik heb een zeer enerverende week achter de rug (ahum). De bibliotheek was mijn thuisbasis deze week aangezien ik bergen huiswerk had en een aantal toetsen.

Zondagavond zijn Anne en ik eerst nog uiteten geweest om de verjaardag van Katy te vieren. We zijn naar 'Sticky Fingers' gegaan, het wordt gezegd dat dit een super goed steakhouse is, helaas zat ik vast aan een gezonde salade. Het leek me niet slim om een kilo vlees te gaan eten aangezien ik me nog steeds niet lekker voelde. Het was lekker en als vanouds gezellig met een groep internationale studenten.
's Avonds laat toch nog maar even Chinees gaan oefenen aangezien ik de volgende dag mijn eerste mondeling had. Gelukkig heb ik er niet veel tijd ingestoken want het stelde werkelijk waar niets voor: het mondeling duurde welgeteld een minuut. De docente wees woorden aan ik moest ze dan op de goede manier uitspreken. Helaas heb ik maandag een grotere toets voor Chinees waarin ik ook echte Chinese karakters moet gaan schrijven, dus moet zo wel even hard aan de slag.


Maandagmiddag nog even geleerd en om vier uur met de CofC Running Club hardgelopen. Er hadden zich zo'n 15 mensen bij het Stern Center (sportcentrumpje) verzameld en het plan was om de brug op de gaan rennen. Voor mensen die denken dat het de omvang heeft van de Museumbrug in Groningen: zie foto's. Esther, Anne en ik hadden als doel gesteld dat we in december (na drie maanden trainen) de brug zouden gaan rennen maar dit doel werd dus even verplaatst naar september. De brug is een paar kilometer lang en gaat behoorlijk steil omhoog. Goed, ik moest er maar aan geloven en het beste ervan maken. Het begon in ieder geval goed aangezien ik al na tien meter plat op mijn mondje ging doordat de stoep hier ontzettend ongelijk is en het genetisch bepaald is dat ik weiger mijn voeten goed op te tillen wanneer ik loop (bedankt pap, van jou geërfd). Meer dan een paar schaafwonden waren het niet en ik ging natuurlijk niet opgeven want ik zou die brug veroveren. Na ongeveer 20 minuten rennen waren we aangekomen bij de voet van de brug. Ik ben niet gewend aan dit warme weer en de vochtigheid dus ik was na 20 minuten al goed moe en duizelig. Natuurlijk ga je niet opgeven en na 20 minuten stond ik duizelig en misselijk maar wel voldaan aan de top! Terug naar huis gerend en thuis dood op de bank neergeploft, wat was dat zwaar. Ooit (ergens dit semester) wil ik de hele brug over dus ik heb nog wel een aardige trainingsweg te gaan.

's Avonds samen met Esther voor volgende week woensdag een hotel in Greenville geboekt want we gaan volgende week naar BRUCE!! Zoals gewoonlijk (ja ik heb de man meer dan 1x live gezien) kan ik niet wachten totdat het woensdag is! Daarna met Esther de bieb ingedoken aangezien we woensdag een toets zouden hebben voor Mass Media and Society.

Dinsdag was het ook weer een bibliotheek dagje, welgeteld van half 10 's ochtends tot 11 uur 's avonds in de bieb rondgehangen (wat een leven) om zo goed mogelijk te leren voor de toets van woensdag en de stapels huiswerk af te krijgen. Om elf uur was ik totaal gaar en met een versuft hoofd naar bed gegaan.

Woensdagochtend had ik Chinees waarin tot mijn grote opluchting werd aangekondigd dat de toets van vrijdag verplaatst zou worden naar komende maandag. Daar hoefde ik me dan in ieder geval even geen zorgen over te maken. Om 12 uur hadden Esther ik de Mass Media toets en het viel me vies tegen. We kregen 25 meerkeuze vragen en een essay vraag (die ook uit ongeveer 10 vragen beston, heel apart) en dacht mochten we dan even gaan beantwoorden in 50 minuten. Totaal tijdgebrek dus ben benieuwd naar het cijfer

Undecided
. 's Middags kwam Anne ineens met het fantastische bericht dat ze ook een kaartje voor Bruce heeft kunnen bemachtigen! We dachten dat het uitverkocht was maar het is haar gelukt!

Donderdag weer de hele dag in de bibliotheek doorgebracht. Oh en het is hier absoluut geen straf trouwens om in de bibliotheek te zitten. Voor mensen die de UB (universiteits bibliotheek in Groningen) gewend zijn, dit is zoveel beter! Overal staan super mooi leren stoelen waar je relaxt je boekje kan lezen, er zijn voor de verandering wel genoeg computers voor iedereen, je mag je tas gewoon de bieb mee innemen, je koffie (die af en toe hard nodig is) kan je halen bij Java City, een soort van kleine kantine in de bieb en de Starbucks is om de hoek. Wat wil een student nog meer!

Wink

Donderdagavond heb ik bij het vak Opinion Writing mijn eerste A gehaald! Het commentaar onder mijn stuk was 'Very nice writing, Ms. Schuren, and a point well made -- keep up the excellent work.' Zulk commentaar is natuurlijk nooit verkeerd en het vak gaat me tot nu toe goed af. De docent - die eigenlijk freelance schrijver is en niet echt docent is - is echt fantastisch, de klas is gezellig en ik vind het zowaar leuk om elke week een stuk te schrijven en te presenteren.

Gistermiddag een auto gehuurd voor volgende week woensdag. We stapten het kantoor van het autoverhuurbedrijf binnen en 'Born to Run' schalde uit de speakers, toeval? Daarna met Esther en Alexia (haar huisgenootje) bij Five Guys gegeten. Het is in principe een fastfood restaurant maar de kwaliteit is echt stukken beter dan bijvoorbeeld de McDonalds. Qua prijs geen verschil maar hier zie je je sla en je tomaten zitten terwijl het bij McDonalds allemaal vieze drap is. Daarna gewinkeld bij Abercrombie & Fitch (ben weer een korte broek en een shirtje rijker!). Voor het einde van de middag stond een Harbor Cruise gepland met andere internationale studenten. Met zijn 50en op een bootje hebben we Charleston vanaf het water gezien. Wat was dat mooi zeg! Ondergaande zon, heerlijke temperatuur, zee briesje en muziek op de achtergrond. Het enige wat ontbrak was mijn lieve vriendje die je op zo'n moment behoorlijk mist. Vanaf het water leer je Charleston van een heel andere kant kennen; we zijn langs de garnalenboten gevaren want dat is best een grote business hier (Forrest Gump), enorme huizen gezien en op gegeven hebben we zelfs een dolfijn gespot! Echt fantastisch dat die beesten hier gewoon rondzwemmen. Om 8 uur weer aangemeerd na een fantastische cruise en we zijn nog even uiteten geweest voordat we naar een poolparty zouden gaan. We waren uitgenodigd door de Oostenrijkers die bij hun appartementencomplex een zwembad hebben. Bier gehaald bij CVS (een combinatie van drogist en supermarkt) en toen op weg naar het feestje.

Afgezien van het feit dat je af en toe een gil van iemand hoorde die een kakkerlak op zich had zitten was het een super geslaagd feestje. Het was ontzettend gezellig en we zijn rond een uurtje of half 3 heerlijk rozig (ik druk het even netjes uit) naar huis gelopen. Eenmaal in Kelly House besloten om het feestje door te zetten in Jelle's appartement. Vanochtend enigszins brak opgestaan maar inmiddels al weer hard Chinees aan het leren voor maandag. Aan het einde nog even een stuk hardlopen en vanavond filmpje kijken ofzo met wat mensen.

Hoogtepunt volgende week is natuurlijk Bruce!! Het concert valt op een woensdag dus we missen flink wat lessen. Aangezien onze docent van Mass Media graag wil weten wanneer je niet naar class komt zijn we gisteren naar hem toegelopen en hebben gezegd dat het misschien beetje rare reden was maar we er komende woensdag niet zijn omdat we naar een concert van Bruce Springsteen gaan. Hij vond het 'a perfect excuse to miss class,' dus dat is ook weer opgelost! Zoals gezegd hebben we vrijdag een auto gehuurd want het concert vindt plaats in Greenville, North Carolina wat ongeveer 3 a 4 uurtjes rijden is. Woensdagochtend vroeg weg want we willen natuurlijk wel een goede plaats bemachtigen. Zoals gewoonlijk sta ik nu alweer te springen van ongeduld maar ik zal nog een paar nachtjes moeten wachten. Natuurlijk willen we/ik weer iets ludieks doen maar ik weet nog niet zo goed wat. Dus... mochten jullie nog tips hebben wat ik op een bordje kan schrijven dan hoor ik het graag!

Nog bedankt voor jullie lieve reacties!

liefs


p.s. Ik zal binnenkort even wat meer foto's van de omgeving maken zodat jullie ook een idee krijgen hoe het centrum van de stad eruit ziet
p.p.s. Helaas besloot mijn camera halverwege de cruise om er mee op te houden omdat de accu leeg was, gelukkig kan ik foto's van esther krijgen dus binnenkort volgen er meer!

Reacties

Reacties

jurjen

welk hotel heb je geboekt? Ik zal even kijken, misschien zijn er nog wel tickets voor bruce voor een zacht prijsje op de kop te tikken ;-)

Marije

Hee lies!!

Weer een erg leuk verhaal om te lezen! Et klinkt nog steeds allemaal super!
Ik wens je bij deze alvast heeeel heeeeeel veel plezier bij Bruce:d

Liefs!

liselotte

jeetje wat zijn jullie snel!:D Jurjen: we hebben best western bij vliegveld geboekt en zou echt super zijn als je mee zou gaan!

kim

hey lies super leuk weer naar Bruce!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet kan wachten(heb hetzelfde bij kane:P) Als ik bruce hoor moet ik altijd aan je denken hahah. Je moet wel veel studeren zeg dat is wel wat anders dan hier heb ik het idee! Have a great time wednesday!!! XXX

Ruben

Ik wil ook naar Bruce.... :(

Have fun en mocht je weer geluk hebben en op het podium belanden, doe hem de groeten :-P

Paul

Nice dat je naar Bruce gaat hoor! Netjes!

(Library) Faciliteiten klinken heel erg goed, das echt zoo nice. Hier in Lissabon is het juist allemaal nét ietsje minder dan in Groningen als het gaat om faciliteiten. Maar alles went... ;)

Keep up the good work! X

Anne, collega van Rob

Prachtige foto's van de Harbor Cruise!

Ben erg benieuwd wat je verzint voor the Boss. Je zou natuurlijk nog een keer the 'Dutch Courtney Cox' actie kunnen herhalen.

Succes morgen met je Chinese toets.

mama

Zoals Anne zegt, gewoon weer Dutch Courtney Cox erop zetten. Valt volgens mij het meeste op.
Je hebt weer een "beautiful story" geschreven.

anja

Ik lees met erg veel plezier je verhalen!

Heel veel plezier bij Bruce!!!

Groeten, ook van Gerard en Koen

Mimi

Liesje!

Gaan voor iets waardoor hij zich misschien wel herinnert dat ie JOU al een keer gezien heeft! Schept een band;) Zou de dutch courtney cox er ook inhouden! Misschien iets extra's erbij?
Verder vind ik je verhaal echt heerlijk:D prachtig beeld dat je schept van de bieb! Al moet je dan misschien ook gewoon een keertje bij mij op de fac komen, wij hebben ook chille stoelen! Wel slecht nieuws: de DE koffie-automaten zijn door heel de RUG verdwenen! (Zegt ze vol schande, terwijl ik het zelf nog niet eens echt heb aanschouwd, maar ach, je hoort wel een wat en dat weet jij toch niet:P)
Genieten geblazen woensdag!!!!!
En je weet het: liefde. heul veul liefde:D

Arend

Ik denk dat het plezier woensdag wel gaat lukken, tegenvallende Springsteen concerten bestaan volgens mij niet.
Hij is wel weer lekker op dreef de laatste dagen (For You, Jungleland en Backstreets), dus dat gaat helemaal goed komen!

En je doet gewoon je roze Pinkpop petje op, samen met je stralendste glimlach, dan kan hij niet om je heen……….

Het enige wat nog wel eens kan gaan tegenvallen is een plekje vooraan in de pit. Volgens mij is er een loterij in Amerika voor de pitplaatsen, dus een beetje geluk is dan wel noodzakelijk!

Maar erg veel plezier gewenst, en feliciteer de beste man alvast van mij……..

paparob

nog twee nachten slapen en dan ziet Bruce je weer staan met je roze PP muts, kan niet missen. Bel je weer even als hij met je heeft gedanst. Heel veel plezier bij Bruce.

Tamme

Hey Lies! goed bezig daar in Charleston hoor! Je verhalen zijn erg leuk om te lezen, ik herken veel :) Ik hoop dat het weer uber leuk gaat worden bij je grote vriend Bruce! werd je nog geholpen door leuke modellen in de Aber & Fitch? Nog heel veel plezier daar in het warme USA. !

gita

nu donderdag dus is bruce gisteren aan je voorbij gekomen...ben benieuwd naar je verhaal
dank voor die van jou tot nu toe echt nice
liefs ook van helma en henk
zo klets ik in de plusmarkt tussen de verse groenten lekker bij over je belevenissen
geniet ze en tot leest
zonnige groetjes gita

Henk & Margriet

Hallolo Liselotte,

We genieten van je enthousiaste verhalen. Als je leest hoe je het daar beleeft is het daar toch een heel ander wereldje.
We zijn benieuwd naar je amerikaanse Bruce ervaring. Een nieuwe podiumact zou wel heel bijzonder zijn. Hoewel dansen met ouwe mannen....... je weet t hè?!
We blijven je volgen. Geniet er vooral van!!!
Groetjes en een dikke kus.
Henk & Margriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!