Liselotte.reismee.nl

21!!

Net terug uit de bibliotheek en voordat ik ga slapen toch nog maar even een blog typen omdat ik er net tot mijn schrik achterkom dat het alweer drie weken geleden is dat ik een verhaal heb gepost. De tijd vliegt hier. De maand september duurde nog wel redelijk lang, maar ineens is het half oktober en gaan we al richting november!

Afgezien van een paar ontzettend leuke uitstapjes in de weekenden waren de doordeweekse dagen redelijk saai. De afgelopen weken waren echt belachelijk druk en we zitten meer dan ooit in de bibliotheek om te leren en essays te schrijven. Ik heb in Groningen nog nooit 's avonds in de UB gezeten en vraag me nu ook af en toe af wat ik in de afgelopen jaren thuis heb uitgevreten. Hier zijn dagen van 6/7 uur in de bieb geen uitzondering. De week voor fall break (week waarin ik jarig was) was het al helemaal dolle pret omdat het midterm week was. Flink moeten blokken maar dat betaald zich dan gelukkig ook weer terug. Zo kregen de nerds Esther en Liselotte vorige week even te horen dat we de hoogste cijfers van de klas hadden op onze Mass Media toets. Docent was behoorlijk onder de indruk en het is wel een tof gevoel als je beter scoort dan de Amerikanen.

Laughing

Maar goed, laten we bij het begin beginnen. Mijn verjaardag! Alle Amerikanen vonden het nogal een big deal dat ik 21 werd: 'you can finally go clubbing!' 'OMG that's awesome, you can drink legally!' waren de meest populaire reacties. Ik moet zeggen dat het ook wel bijzonder is om 21 te worden in de VS maar aangezien ik al een aantal jaartjes vrolijk mag drinken was het voor mij toch niet zo'n big deal als voor de meeste Amerikanen.

Hoewel ik had verwacht dat mijn verjaardag enigszins een saaie dag zou gaan worden, werd uiteindelijk nog heel gezellig. Toen ik 's ochtends de deur uitliep had de Nederlandse delegatie een bord met ballonnen op de voordeur geplakt waarop stond 'Liselotte 21!!' Heel lief

Laughing
. Rest van de dag college en natuurlijk midterm week dus dat betekende maximaal bieben. Dit is niet helemaal gelukt want ik vond mijn verjaardag een prima excuus om eens niet te leren. Heel veel kaartjes en pakketjes gekregen waar ik echt ontzettend blij mee ben, super bedankt! Heb daar echt van genoten. Hele voedselpakketten gekregen - ik kom waarschijnlijk niet dik terug van de hamburgers maar van alle drop, spekjes, hagelslag, PEPERNOTEN en stroopwafels. Wist trouwens niet dat een broodje hagelslag (zelfs zonder boter) zo lekker kon zijn.

's Avonds na college met zijn allen (inclusief de moeders van Esther en Jelle die hier op bezoek waren) taart gegeten bij Kaminsky's. Je had keuze uit allemaal verschillende soorten taart en ijs. Heerlijk, het was zoveel dat ik de volgende dag nog buikpijn had maar dat was het totaal waard. Donderdag was Jelle jarig en toen zijn we ook nog eens met zijn allen uiteten geweest om de beide verjaardagen te vieren.

Vrijdag had ik nog tot één uur 's middags college en ben daarna met Constantijn naar Target gegaan omdat hij kleren nodig had voor het rafting weekend en het paintballen (schijnt dat die verf namelijk niet meer uit je kleren gaat). Eenmaal in de Target hadden we al snel de Halloween afdeling gevonden en hebben ons hier een uur lang bijzonder goed vermaakt met het aantrekken van de meest interessante pakjes. 's Avonds alvast mijn spullen bij elkaar gezocht want de volgende dag zouden we om half 10 's ochtends richting Tennessee vertrekken!

Zaterdag de gehele dag in een auto doorgebracht aangezien het acht uur rijden was naar Tennessee. Na acht uur rijden vanaf Groningen zit je ergens in Frankrijk en doet de gemiddelde Nederlander dan ook hoogstens één keer per jaar, maar hier is het heel gewoontjes om voor een weekendje even acht uur op en neer te rijden. Ik vond het allemaal best, heb me prima vermaakt die acht uur. In het busje was helaas amper tot geen ruimte voor bagage en het was nogal een avontuur om alles in de auto te krijgen. Uiteindelijk gelukt en tja als we ergens stopten dan maar even over de banken heen naar buiten klimmen, wel zo gemakkelijk.

Aan het einde van de dag kwamen we op onze bestemming aan: Red Butt Lodge - ja ik weet, klinkt smerig maar een Red Butt is gewoon een naam van een boom die bij onze cabin stond, dus het valt allemaal wel mee. We zaten midden in de bossen wat wel heel bijzonder was. 's Avonds boodschappen gedaan in één of andere hillbilly supermarkt - mensen met confederate flags op hun t-shirt, kindjes in militaire outfits, mannen die je 's nachts niet wilt tegenkomen etc. Nog gerelaxt bij onze cabin en gekeken hoe de mannen een paar uur lang probeerden vuur aan te maken met nat hout - volhardend maar niet echt effectief - en toen rond een uurtje of één mijn bed opgezocht. Natuurlijk vind ik in mijn bed een gigantische spin - ja pap, ik weet dat ik overdrijf met de grootte van spinnen maar deze was echt heul groot - dus lag die nacht niet lekker maar heb het allemaal overleefd.

Volgende dag heel relaxt ontbeten en toen was het tijd om te gaan raften! Ik keek hier al een tijdje naar uit en ben zeker niet teleurgesteld, het was fantastisch! Eerst kregen we een half uur instructies wat te als je uit de boot valt, naar beneden wordt gezogen, een rots raakt etc. Niet echt heel rustgevend dus. Daarna gear aangetrokken, bus ingestapt en op weg naar de rivier. Onze groep werd opgedeeld in drie boten en ik zat met Petra, Felix en Marck in een boot. Wij hadden nogal een aparte gids. Het was een ontzettende show-off die wel even wilde laten zien hoe goed en tof hij was. Hoewel we hem in het begin uiterst irritant vonden had het wel als voordeel dat hij ook echt een ervaring van het raften maakte. De stroomversnelling en watervalletjes zijn gerankt van 1 tot 4 (4 moeilijkst) maar hij maakte van alles een 4 door er zijwaarts of achterstevoren in te gaan. Best heftig nog dat raften, je gaat echt met een flinke snelheid op rotsen, watervalletjes en stroomversnellingen af en hoopt dan maar dat je in de boot blijft zitten.

Op een gegeven moment besloot de gids te gaan ‘surfen' - dan ga je tegen de stroming in terug peddelen naar de waterval en door de hydraulische kracht blijf je dan op één plek. Helaas maakten wij een beetje te veel water waardoor we omsloegen. De gids was enigszins in shock omdat hij dit toch niet helemaal had verwacht. Hoewel het wel even eng was konden we allemaal veilig terug in de boot klimmen. Tegen het einde van de trip mochten Petra en ik nog voorop de boot gaan liggen en gingen we head first de watervallen in, echt super tof!

Laughing
Het water was koud en de buitentemperatuur was ook niet echt aangenaam dus we waren allemaal een beetje blauw gekleurd na twee uur raften. Snel naar huis gegaan en onder warme douche gesprongen en heerlijk opgewarmd.

Helaas was het weer zondag nog steeds slecht en ging paintballen niet door - en dat terwijl ik zo'n zin had om mensen neer te knallen. We hebben toen besloten om naar Chattanooga te gaan, een stad verderop met het één na grootste aquarium van de VS. Hoewel dat misschien nogal saai klink was het ontzettend leuk. Ik hoef de eerste vijf jaar geen vis meer te zien na vier uur in het aquarium te hebben rondgelopen maar het was wel echt indrukwekkend. Vooral de haaien was een interessante ervaring

Wink
. 's Avonds nog uiteten en naar de film geweest. Misschien niet zo'n spannende dag als paintball, maar het was een leuk alternatief.

Helaas moest dr. Mack de volgende dag om vier uur 's middags weer in Charleston zijn dus zaten we met zijn allen dinsdagochtend heel vroeg weer in de auto. Driekwart van de rit geslapen en gerelaxt dus die acht uur was zo om. 's Avonds toch nog maar even de bieb in, want zo'n weekendje is heerlijk funest voor school.

Vrijdagavond zijn Jelle, Anne en ik naar de opening van het Charleston basketbal seizoen geweest. Ontzettend Amerikaans met cheerleaders en andere gillende figuren maar het was wel mooi om dat ook eens te zien. Later op de avond zijn Jelle en ik de stad ingegaan om het nachtleven van Charleston te ontdekken - ik ben tenslotte 21, dan wil je ook wel eens wat. Hilarische avond gehad maar ik kwam erachter dat ik na twee maanden amper drinken toch niet meer zo goed tegen drank kan. Dit, aangezien ik zaterdag EN zondag een kater had.

Morgen nog hele dag de bieb in en dan komt Jurjen aan het einde van de middag! Hij heeft dan fall break en komt een lang weekend naar Charleston. Al een beetje plannen voor het weekend gemaakt maar het wordt vooral lekker rustig aandoen (wat mij betreft) en bijkomen van de afgelopen weken. Komende vrijdag speelt er een Michael Jackson Tribute Band in de Music Farm dus daar gaan we sowieso heen en zaterdag waarschijnlijk naar een feestje van Caroline - een Frans meisje die jarig is.

Zoals jullie waarschijnlijk wel uit mijn verhalen kunnen opmaken heb ik het hier nog altijd ontzettend naar mijn zin. Het is hard werken, en af en toe redelijk stressvol maar alle leuke dingen die ik hier mag beleven maken dat totaal goed. Ik zit al over de helft van mijn semester en in minder dan twee maanden staat Guido alweer voor mijn neus (kan niet wachten

Laughing
). Ik geniet nog even lekker verder en zal volgende keer weer iets sneller van me laten horen.

Kus!

ps. door alle drukte heb ik nog geen tijd om foto's up te loaden dus die komen volgende week!

Reacties

Reacties

gita smidt

hoi liselotte
super leuk om zo mee te lezen met je leven daar in de usa
ik wordt zo langzamerhand erg nieuwschierig naar het interieur van die bieb....waar je ook behoorlijk wat uren door brengt
in ieder geval heel veel liefs van ons en geniet ze
hans & gita

Geke

Dag jonge vrouw in de USA,

Van harte gefeliciteerd met je 21 ste verjaardag, een bijzondere verjaardag op een bijzondere plek onder bijzondere omstandigheden. Mooier kan het al niet in het leven zou je denken. Geniet er maar van! Het is je van harte gegund.
Als je nog eens een sportieve inval krijgt dan kan ik je adviseren om een honkbalwedstrijd te bezoeken. In de States is dat minstens zo'n happening als bij een Basketballwedstrijd. Meestal zijn de honkbalstadions imposant. Ik lees wel weer wat er gebeurd.
Hart. groet uit Slochteren ( of all places). Geke

Matthijs

He Lies,

Blij dat je verjaardag leuk is verlopen, en het raften klinkt ook tof. En een aquarium is helemaal niet saai, het is juist ubertof! En die dagen in de bieb staan later wel mooi op Progress als een rijtje 8'en:P!

veel plezier en groeten aan Jurjen, dan ga ik nu mijn halloween outfit bij elkaar zoeken!

abel

Nu ik ben wel errrug benieuwd naar de foto's van de Red Butt ;-)
Fijn dat je geniet en ook nog goede resultaten neer kan zetten voor je studie>
CU

Paul

Zo te horen heb je je verjaardag goed gevierd, maar je hebt vast nog niet gebruik kunnen maken van het "legal drinking", omdat je in je tentamen perdiode zat... ;)

Raften klinkt cool!! Nice one!

Anne, collega van Rob

Wow wat een avonturen heb je weer beleefd. 't Ziet er nogal heftig uit dat Raften, 't klamme zweet breekt mij d'r van uit. En dan te bedenken dat je ondertussen wakker ligt van een klein spinnetje.

En volgende week is het 3 november maar dat was je zelf ook vast niet vergeten. ;-) Ik wens je nu alvast héél véél plezier bij, en hopenlijk ook mét, the Boss!!! Ga je weer het Dutch CC bord meenemen?

kim

nog 2 dagen!!!! veel plezier! wij hebben weer een gezellig drankavondje achter de rug xxxx kim

Do

sounds like awesome!! :)
Wat leuk dat je nu overal in Charleston uit kunt gaan! Neem maar eens een kijkje in Trio!
En veel plezier met Halloween! Weet je al hoe je verkleed gaat? xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!