Liselotte.reismee.nl

"We'll keep in touch"

Wat ben ik moe. We hebben echt een ongelooflijk weekend achter de rug en ik moet zo meteen alweer mijn koffer pakken want vertrek zo naar Greenville naar Katie's ouders om daar Thanksgiving te vieren! Het is nogal heftig aangezien ik geen tijd heb om van alles bij te komen. Hopelijk kan ik daar wat studeren want dat is er nogal bij ingeschoten de afgelopen dagen/weken. Natuurlijk zal grootste gedeelte van blog weer over Bruce gaan, want Bruce zou Bruce niet zijn als er weer niet iets uitzonderlijks is gebeurd. Voor de mensen - waaronder ik - die dachten dat het niet beter kon na Charlotte hebben het mis...

We zijn zaterdagochtend naar Buffalo gevlogen en na te hebben ingecheckt in ons hotel hebben we besloten om naar de Niagara Falls te gaan aangezien die maar twintig mijl van Buffalo afliggen! Ik was er al eens eerder geweest en het was bijzonder om terug te zijn. We zijn de grens over gestoken naar Canada omdat daar de falls veel mooier te zien zijn. Lekker gegeten in een hardrock café en daarna naar de watervallen gelopen. Wie denkt dat je in een bos loopt en daarna grote watervallen ziet heeft het mis, het is zeg maar Las Vegas in het klein met als extraatje de watervallen. Wel ontzettend mooi om te zien maar daarna beetje nachtleven ontdekt - glow-in-the-dark midget golfen, speelhallen, nog gegokt. Was een mooi avondje.

Zondagochtend relaxt wakker geworden, heerlijk ontbeten bij een tentje verderop en toen besloten om eens te gaan kijken bij het stadion. Daar aangekomen waren we nogal onder de indruk van de hoeveelheid mensen. Deze show was niet te vergelijken met Greenville en Charlotte. Er stonden al honderden mensen in de rij te wachten voor wristbands voor de loterij. We waren blij dat we niet urenlang in de kou hoefden staan. We konden onze kaarten om vijf uur ophalen dus zijn nog even terug gegaan naar hotel. Hier ons klaargemaakt, borden geschreven (om hem te bedanken voor gratis kaarten) en weer terug naar het stadion.

Bij het stadion aangekomen kreeg ik een envelop met kaartjes en wristbands voor de pit en toen moesten we buiten het stadion wachten totdat de deuren open gingen. De mensen die 's middags al in de rij hadden gestaan mochten als eerste naar binnen en dat betekende in principe dat wij achterin de pit terecht zouden komen. Nog een uur buiten in de kou (ja kou, rond de 6 graden) gewacht voordat we eindelijk naar binnen mochten. We zijn naar de pit gelopen en kwamen weer bij Clarence terecht op de derde rij! Echt zoveel beter dan we hadden verwacht, het was fantastisch. Hier met een paar mensen gepraat die we ook in Greenville en Charlotte hadden ontmoet, was gezellig

Laughing
. Aangezien dit de laatste show van de tour was, waren er veel bekende mensen waaronder Debra Messing van Will&Grace (wat een nep mens is dat zeg!), actrice van Law and Order, één of andere nieuwslezer en een bekende basketbalcoach (Pat somethingsomething...). Het wachten ging stukken sneller dan verwacht en ineens gingen de lichten uit en begon het ‘BRUUUUUCE' geschal. Ik heb niet gezien dat de band opkwam omdat een vrouw voor mij het nodig vond om een bord van twee bij twee meter recht voor mijn gezicht omhoog te houden. Heel fijn.

Het was een feestje vanaf de eerste seconde. Je kon aan Bruce en de band zien dat ze het fantastisch vonden en er een speciale avond van wilden maken aangezien dit de laatste show van de tour was. We hebben ontzettend veel plezier gehad en heerlijk staan feesten tussen alle Amerikanen. Tijdens het lied 'Hungry Heart' zoekt Bruce altijd veel contact met het publiek (zo crowdsurft hij bijvoorbeeld). Hij kwam onze kant op en herkende me onmiddellijk. Er verschijnt een grote grijns op zijn gezicht en hij schreeuwt ‘hey!' in zijn microfoon voordat ik een high-five krijg. Ik werd helemaal gek en mensen om me heen begonnen meteen te zeggen: 'I think you got yourself a little date tonight.' Ongelooflijk die man. Ik heb er echt geen woorden voor. Tijdens 'Spirit in the Night' kwam hij opnieuw naar me toe, pakt mijn hand vast en valt op zijn knieën voor me en begint te zingen (jaja, lach maar, het klinkt ontzettend groupie maar het is echt fantastisch). Ik werd nog even in mijn hand gekriebeld door hem voordat hij weer vertrekt. Wat een fantastisch concert. Ik weet dat ik dit bij elk concert zeg maar deze avond was wel heel speciaal. Vijf tour premières en 3,5 uur achter elkaar gespeeld! En dat voor iemand van 60, echt fenomenaal!

Ik wilde net weglopen toen het concert was afgelopen, totdat ik ineens op mijn schouder word getikt door een security guard. Ik draai me om en hij zegt 'Bruce wants to see you.' (WAT?!) 'Follow that guy and he will bring you backstage.' (WAT?!) We keken elkaar aan of er iemand was overleden, totaal in shock. We zijn achter de meneer aangelopen en kwamen in een hal terecht waar meer mensen stonden. Hier liepen Wille Nile en Debra Messing ons nog voorbij but I couldn't care less, deed me helemaal niks. We waren alleen maar bezig om te kijken of er iets raars aan ons te zien was (‘zit mijn haar goed?' ‘mijn mascara?') en bezig onszelf rustig te praten wat absoluut niet lukte. Vervolgens worden we door dezelfde man naar een gang geleid waar we Tony - volgens mij de persoonlijk assistent van Bruce - ontmoetten. Een ontzettend aardige man. Hij klopte op de deur van Bruce zijn kleedkamer - ZIJN KLEEDKAMER, dit gaat toch nergens meer over - en liet ons binnen.

Ik heb negen jaar op dit moment gewacht en heb in die jaren zo vaak bedacht wat ik zou willen vragen en zeggen maar op zo'n moment kwam daar echt niets van terecht. Ik kan me niet veel van het gesprek herinneren, was zo onder de indruk. Ons Engels werd ineens ook heel slecht, maar gelukkig kon hij goed zien dat we het ontzettend waardeerden. Ik ben al lang blij dat ik niet ben flauwgevallen of in huilen ben uitgebarsten dus volgens mij ging het nog wel redelijk.

Hij was zooooo - echt, echt, echt niet overdreven - aardig en heeft ons wel tien keer bedankt dat we naar zijn shows kwamen. Dit was zijn manier om ons te bedanken. Bruce zei dat hij het zo leuk vond dat er fans van alle leeftijden zijn, dat we echt heel erg cute waren en 'it's always a pleasure to see you in the audience.' Vervolgens vroeg hij hoe lang we nog zouden blijven en hoe het studeren ging in Charleston. Na nog veel meer vragen en halfbakken antwoorden kon ik gelukkig mijn belangrijkste vraag nog wel stellen: komen jullie terug? Er gingen namelijk heftige geruchten dat dit laatste show van E Street Band zou zijn. Bruce antwoordde dat de band nu op een leeftijd is dat ze alleen nog maar willen spelen. Ze zijn in één van de beste periodes uit hun bestaan en hebben zoveel plezier erin dat ze niet willen stoppen. Er komt een pauze van ongeveer een jaar maar ze komen terug! Het gesprek ging door over een eventueel volgende tour in Europa. Vervolgens kwam er een stukje blanc (ik heb echt geen idee meer wat ik vroeg) maar hij zei in ieder geval 'We'll keep in touch' mochten ze naar Nederland komen. Toen moest ik me toch echt even staande houden en rustig ademhalen.

Alle drie een ontzettend lekkere knuffel - kan niet anders zeggen - gekregen inclusief drie tot vijf zoenen (ik kon niet meer stoppen) en we liepen zijn kleedkamer uit. Voordat de deur dicht was begon ik al half te gillen dus dat heeft hij ongetwijfeld gehoord. Wat een man. Zo lief, bescheiden, zonder ster allures en oprecht geïnteresseerd in zijn fans (zelfs na een optreden van 3,5 uur). We zijn naar buiten geleid door security waar we wat bekenden tegenkwamen. Nog langs de uitgang gelopen waar mensen op Bruce stonden te wachten maar we besloten dit keer door te lopen want zoals iemand al zei 'You just hit the jackpot' and we certainly did. We zijn de kroeg ingedoken en hebben even flink op Bruce geproost. Om twee uur 's nachts nog even naar huis gebeld waar ik - zoals bij de laatste drie concerten - totaal verblufte ouders aan de lijn kreeg.

Gisteravond na een lange dag weer terug in Charleston. Ik ben helemaal kapot, zowel emotioneel als fysiek. Het is zo fantastisch wat ik heb meegemaakt dat ik het zo langzamerhand allemaal niet meer kan bevatten. Ik heb mijn best gedaan om alles enigszins goed te verwoorden maar het red het lange na niet hoe ik me nu voel. Ik zou nu wel even terug in de tijd willen om alles weer opnieuw mee te maken. Het zal wel even afkicken worden na drie shows in twee maanden aangezien het nu minstens een jaar gaat duren voordat we weer mogen. Ik heb er allemaal even geen woorden voor.

liefs

Reacties

Reacties

mama

met een zeer grote glimlach op mijn gezicht heb ik jouw verhaal gelezen, wat weer een "story", ik moest echt bij sommige zinnen heel erg lachen. Je hebt het weer prachtig verwoord. You dit it again!!!
Dikke kus,
mama

jurjen

en wat voor jackpot! Jouw verblijf in de VS is meer dan succesvol geloof ik ;-)

Arend

Echt geweldig, geen woorden voor.....

En Rob: Hier kon ik best even op wachten inderdaad, wat een dochter!

Mimi

schat! Het is al bijna geen verrassing meer he! Wat een prachtig verhaal van ongetwijfeld weer een onvergetelijk moment! Volgens mij komt het allemaal prima over, ik had in elk geval af en toe kippenvel! Heerlijk! Geniet er maar gewoon lekker van! Je hebt er hoe dan ook het beste van gemaakt! Super blij voor je!
Liefde! Heul veul liefde! XX

Tante Wies

Lieve Liselotte,

Niet op een zondag geboren en toch een zondagskind.
Ongelooflijk wat je allemaal meemaakt.
Geniet er nog maar een poosje van.
Liefs, ook van Oom Ben

Anne, collega van Rob

Rob had al een klein tipje van de sluiter opgelicht, ik kon namelijk niet wachten. ;-)

Yeh... you hit the jackpot, sure you did!!!

Wat een belevenissen weer Liselotte/Lies. En wat mooi dat ik daar van mee mag genieten, ik zit hier glimlachend achter mijn pc je verhaal te lezen. Echt krenten in de pap. Dank je wel!

Tessa

wow...

Carien, Rutger, Suzanne, Matthijs

Geweldig! We hebben allemaal genoten van je verhaal tijdens de pauze bij AAL. Super!!!!! En je kan het geweldig verwoorden! Heel leuk geschreven, we leefden helemaal mee! Kus

kim

waaaaaaaaaaaaah nu ik je verhaal lees helemaal gekte! kreeg je sms en toen dacht ik al pff jemig nu helemaal top cool gaaf echt wreeeed

Rutger

Wel suspicious die 'blanc' :P Had jij je een drankje gegeven met floories ofzo? :D

Elsalie

omg omg omg omg omg omg omg omg omg...... what can I say?! FA-BU-LOUS

xxx

anne

Owowowow, die knuffel!!! Ik voel em nog! BRUUUUUUUCE!!!

Annemiek

tja wat kan ik hier nu op zeggen!! Ik zit hier echt weer met open mond voor de pc (en moest wel hard lachen om de comment van Rutger..:P)
We zullen vanavond op de EPU borrel ook wel ff op jou en Bruce proosten!!
xx Annemiek

Marije

Omg wat weer een verhaal!! Ik was indd een van die mensen die dacht dat het niet beter kon worden maar dus toch!!!! Echt super leuk:d
Je hebt iig meer dan genoeg om aan terug te denken et aankomende jaar tot ze weer optreden;)

Geniet er van en alvast happy thanksgiving!

Kus Marije

Annie

Liselotte, wat weer een belevenis zeg!! Goed van jou, dat je hebt gevraagd of ze weer naar Europa komen.
Daar wachten we op, al duurt het een jaar!

Ik ben ontzettend benieuwd naar de concert/backstagefoto's, want die zullen jullie ongetwijfeld véél hebben gemaakt!!!

Nog veel plezier in Amerika!

Groetjes, Annie

Jan Ploeger, broertje van en ex-stagaire papa Schüren

....chickenskin....

anja

Wat weer een verhaal Liselotte! Geweldig!
Geniet er maar lekker van!
Liefs Anja

gita

jemig mann ohhh mann
ook ik las met kippevel
lekker na genieten
liefs van ons

abel

tis weer te mooi om waar te zijn. dat dit weer met jou mag gebeuren ;-)
Veel plezier daar en nu weer aan de studie :-(

frans

wat kun je nog meer beleven

Paul

Wow! Ik had het stiekem wel gehoopt voor je, maar nooit verwacht!! Dat het dan ook nog gebeurd... damn! Mooie verhaal. Keep up the good stories! X

Oom

Liselotte, we hebben genoten van je verslagen; de studie zit er op, het laatste concert van Bruce is geweest.

"Het wordt nou tied om mit dien aig'n kerl deur de steets te broezen...." Heel veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!