Liselotte.reismee.nl

Bye y'all

En toen zat mijn semester er ineens op. Na de laatste paar weken flink te hebben gestresst in verband met de tentamens heb ik afgelopen maandag - na de hele nacht door te hebben geschreven - mijn laatste essay ingeleverd en ik heb nu officieel vakantie! Echt een heel rare gewaarwording. Mijn semester is letterlijk voorbij gevlogen, het lijkt wel als de dag van gister dat ik in Charleston aankwam en mijn colleges begonnen. Weet echt niet waar de tijd is gebleven. Gelukkig heb ik een fantastisch vooruitzicht, want Guido en ik zijn net begonnen aan onze roadtrip!

Goed, wat is er nog na Buffalo gebeurd. Eind November heb ik Thanksgiving gevierd bij de familie van mijn huisgenootje Katie. Ik ben bijna een week in Greenville geweest en het was echt super leuk. Haar familie is ontzettend gastvrij en ik ben heerlijk bijgekomen van het Buffalo avontuur. De week bestond vooral uit veel en goed eten, football kijken en winkelen. Het diner was een klassiek Thanksgiving diner met turkey, sweet potatoes, cranberry sauce etc. De vrijdag na Thanksgiving - ook wel Black Friday genoemd - gaan alle Amerikanen MASSAAL winkelen. De winkels gaan dan om vijf uur 's ochtends open en mensen kamperen letterlijk voor deze winkels om als eerste naar binnen te kunnen. Wij zijn rond een uurtje of tien rustig naar een mall gereden en het was echt ongelooflijk druk. De mall was gevuld met mensen die hun armen niet meer bij elkaar konden houden door de vele tassen die ze in hun handen hadden, met schreeuwende kinderen die naar huis wilden, met gestresste vrouwen die nog laatste koopjes wilden scoren en met chagrijnige mannen die achter hun vrouwen aansjokten. Veel om naar te kijken dus. Na een week bij de familie te hebben doorgebracht besefte ik wel dat ik het mis om een familie om me heen te hebben. Het is gewoon fijn om even andere mensen dan studenten om je heen te hebben.

Verder is er eigenlijk niet veel meer gebeurd. De afgelopen weken heb ik voornamelijk achter mijn laptop doorgebracht en de laatste feestjes gevierd met de internationals. Afscheid nemen viel me af en toe toch iets zwaarder dan verwacht. Het is heel raar om vier maanden redelijk intensief met deze mensen te hebben opgetrokken om ze daarna (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer te zien. Vooral de Oostenrijkers ga ik missen. Gelukkig had ik iets om naar uit te kijken want na vier maanden wachten was het dan eindelijk zover. Guido ophalen van het vliegveld! Echt één van de leukste dingen die ik hier heb mogen doen. Met de jetlag viel te leven en we hebben een paar heel leuke dagen in Charleston gehad. Woensdag zijn we met een groep internationals uiteten geweest en een basketbal wedstrijd bezocht en verder vooral veel Charleston laten zien. Het was heel leuk om hem alles te laten zien - waar ik heb gewoond, gestudeerd etc. Gisteren zijn we begonnen met onze langverwachte roadtrip! Ons plan is om een roadtirp te maken van ongeveer twee weken met als eindbestemming New York City. Na deze weken vliegt Guido vanaf New York weer naar huis en vlieg ik terug naar Charleston waar ik mijn moeder opwacht. Die is inmiddels ook al flink benieuwd geworden hoe Charleston er uitziet en samen gaan wij een roadtrip maken naar o.a. Atlanta, Memphis en Nashville

Daarna zit het er dan toch echt op en zal ik naar huis moeten. Hoewel ik iedereen echt heel erg mis (ja echt, wees gerust jullie worden allemaal flink gemist) heb ik het hier zo ontzettend naar mijn zin. Als ik dan ook de keuze had gehad om hier nog een semester te studeren zou ik geen moment getwijfeld hebben. Terugdenkende aan dit semester besef ik dat het echt legendarisch was. Natuurlijk ging het merendeel van mijn blogs over de avonturen rondom Bruce en hoewel - en natuurlijk begrijpelijk - velen van jullie denken dat mijn semester daar om draaide, klopt dat gelukkig niet helemaal. Gedurende dit semester heb ik veel vrienden gemaakt, ontzettend veel nieuwe dingen geleerd en echt van het Amerikaanse leven mogen proeven. Ik heb uitbundig gefeest, fantastische uitstapjes gemaakt maar ook erg genoten van ‘simpele' dingen, zoals koffie bij Starbucks en zelfs de colleges waren hier voor het overgrote deel van het semester echt heel leuk. Ik heb bakken met geld uitgegeven maar ik heb tot nu toe alles gedaan wat ik wilde doen en zelfs meer dan dat. Had nooit durven dromen dat mijn semester zo'n groot succes zou gaan worden.

Ik weet niet of ik tijd heb om een verhaal te posten de komende maand, maar zal sowieso af en toe wat foto's plaatsen zodat jullie een idee krijgen waar ik ben en wat ik allemaal uitvreet. In ieder geval wil ik jullie heel erg bedanken voor alle lieve reacties op mijn verhalen, ik heb er echt ontzettend van genoten. Bedankt en tot januari!

liefs

Reacties

Reacties

kim

tot snel ik begin te tellen;)!

mama

Mooi en ontroerend slotverhaal. Nu genieten van de vakantie, samen met Guido!! Wij zien elkaar over twee weken.
Dikke kus

Arend

Genoten van de verhalen de afgelopen maanden, veel plezier op de roadtrip!

Ga je dat langlaufend doen trouwens......

Annemiek

Mooi verhaal nog Lies! Ik kijk er ook naar uit om je weer te verwelkomen in Holland!! Heel veel plezier op de roadtrip!!
xx

gita

goh tjaaa het was zo vreselijk leuk om mee te kunnen
lezen met wat je meegemaakt hebt
dank je wel en dan natuurlijk heel veel reis plezier
de komende weken
tot in groningen liefs van ons
hans & gita

Geke

Wat mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad tot dusver! Wij genieten mee!!! Plezier met Guido en straks met mams, heb het leuk samen.
I wish you a very happy Xmas en veul zeegn in't neie joar.
By the way: Bruce staat 16 x in de top 2000 agogo, die vandaag van start gegaan is. Goed he?
Het allerbeste en smok van Geke

Meina Vroom

Beste Liselotte,

Wat geweldig dat jij zo'n heerlijke tijd in Amerika hebt gehad en nu samen met je vriend aan het reizen bent.
Ik wens jullie alle goeds voor 2010 en een fijne tijd met Anneke de komende weken.
Lieve groet, Meina

Marianne, moeder van Constantijn

Liselotte, ik heb jouw verhalen met veel plezier gelezen, en ook zo op de hoogte gebleven van al het wel en wee in jullie studiegroepje. De verhalen over Bruce vond ik echt "smashing", ik zag het allemaal voor me, fantastisch! Heel fijn dat jij ook zo'n geweldige tijd in Amerika gehad hebt! Heel veel succes voor 2010!
Groeten Marianne.

Anne, collega van Rob

Liselotte aka Lies,
Allereerst: veul hail en zeg'n veur 2010!

Nog even en je bent weer mijn bijna buurvrouw. Zag vandaag Rob & Anneloes op de Korreweg, ik skeurde ze voorbij in de lesauto.

Ik heb ontzettend genoten van je reisverhalen. Nu jij eerst nog een paar weken genieten met Anneke in het Amerikaanse en dan weer op naar Nederland. Hier ligt sneeuw en het is werkelijk godsliederlijk koud.

Liselotte, heb het goed en geniet nog even van het laatste staartje in the States. Alvast een goede vlucht terug.

Groet'n uut Stad.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!